VanMoof lanceert wereldwijde campagne

 In Businessnieuws

VanMoof lanceerde deze week haar tweede tv-commercial als onderdeel van haar nieuwste wereldwijde campagne, dit keer in de vorm van een cinematografische film gecreëerd door VanMoof en gedraaid door de in Amsterdam gevestigde regisseur Paul Geusebroek. De campagne van VanMoof trekt opnieuw wereldwijd de aandacht door mensen in steden te inspireren om vooruit te bewegen, in plaats van terug te vallen in oude en destructieve mobiliteitsgewoonten van vóór de pandemie.

De nieuwe film opent met een bekend tafereel: de chaos van een verkeersopstopping in het centrum van de stad. En terwijl bezwete forenzen weer in hun metalen boxen klimmen, is de boodschap van de film duidelijk: de dominantie van de auto behoort tot het verleden. We zien een botsing in omgekeerde volgorde; boze en gefrustreerde chauffeurs; gestresste voetgangers in een wazige mist van vervuiling; en een krappe bus met geïrriteerde passagiers die als sardientjes opeengepakt zitten. Geen pretje.

Vanuit het rumoer van de stad komt triomfantelijk een fietser tevoorschijn. Zij baant zich soepel een weg door de verkeersopstopping, terwijl de auto’s en hun bestuurders om haar heen symbolisch in de tijd terugkeren. De commercial van VanMoof laat hiermee zien dat een terugkeer naar de disfunctionele status-quo van files, vervuiling en verkeersagressie niet de weg vooruit is. Fietsen is daarentegen de verademing die ons milieu en stadsbewoners wél hard nodig hebben.

‘”Hoewel mensen over de hele wereld hun routines hebben aangepast, vallen mensen gemakkelijk terug in oude gewoontes. Maar als je de autocultuur kunt veranderen; als je de gewoontes van mensen kunt veranderen – dat is zo krachtig. Hopelijk hebben we een sterke film gemaakt die aanzet tot nadenken en tot meer gesprekken leidt over dit onderwerp.”, aldus Pascal Duval, creative director bij VanMoof.

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Not readable? Change text.
0