T.O.M. bv opent derde distributiecentrum

Een jaar na de opening van het tweede distributiecentrum opent Tom Omnichannel Management bv (T.O.M. bv) haar derde distributiecentrum in Bladel, meldt het bedrijf middels een persbericht aan Fietsmarkt. T.O.M. bv groeide sneller dan voorzien:  het assortiment is uitgebreid en ook het aantal orders dat de e-tailer dagelijks verwerkt blijft stijgen. Om aan die groei te kunnen voldoen, is de opslagcapaciteit uitgebreid naar 31.000 m2. “We willen alle producten die we verkopen op onze webshops fysiek op voorraad hebben. Om aan die visie te kunnen blijven vasthouden, was een derde distributiecentrum noodzakelijk. We hoeven daardoor nooit nee te verkopen aan onze klanten en kunnen onze leverbelofte blijven waarmaken.”aldus CEO Tom te Riele.

Het nieuwe distributiecentrum was allereerst bedoeld als afroepmagazijn voor de andere twee distributiecentra. Het centrum biedt plek voor 650 pallets. Daar komen nu 105 pickstellingen bij om ook de ordergroei te kunnen faciliteren.

Het nieuwe, gehuurde pand is iets verderop gevestigd op hetzelfde industrieterrein als de twee eigen panden. “Idealiter hadden we alle drie de panden naast elkaar gehad, maar dat was niet mogelijk. We moesten op korte termijn een extra distributiecentrum openen. Dit pand ligt op een steenworp afstand van de twee andere gebouwen, waardoor we alsnog snel goederen van en naar de verschillende distributiecentrums kunnen vervoeren.”, zegt Te Riele.

De Bladelse e-tailer, dat bij de Shopping Awards werd uitgeroepen tot het vijfde snelst groeiende e-commercebedrijf van Nederland, is naar eigen zeggen nog lang niet uitgegroeid. Het aantal orders blijft toenemen en er liggen plannen klaar om ook het assortiment uit te breiden, zowel op de zakelijke als de consumentenmarkt. Met deze plannen op tafel is T.O.M. bv nu al bezig om de opslagcapaciteit nog verder uit te breiden. In de laatste twee kwartalen van dit jaar verwacht het bedrijf nog eens uit te breiden met een capaciteit van 5.000 m2. In 2020 staat er een uitbreiding op de planning van 10.000 m2, waar nu gesprekken voor worden gevoerd.

“We willen hét internationale online warenhuis van de vrijetijdssector zijn. Op korte termijn starten we met een webshop in babyartikelen. Ook willen we uitbreiden met een assortiment voor camping, huis, tuin, huisdieren, gezondheid en cosmetica. Daarnaast breiden we ons eigen merk AMIGO uit in verschillende segmenten. We begonnen met kinderfietsen en binnen- en buitenbanden. Later hebben we AMIGO uitgebreid met rieten fietsmanden, zonnebrillen en trampolines. Eind van het jaar verwachten we nog een collectie steps, skates en skateboards uit te brengen. Stilzitten zit niet in ons DNA,” aldus Te Riele.

T.O.M bv is al ruim 13 jaar actief als omnichannel op het gebied van fietsen, fietsonderdelen en -accessoires, sport- en outdoorartikelen en meer. Naast (r)etailer is T.O.M. bv ook een groothandel en leverancier voor winkels en webshops in 27 Europese landen. Het bedrijf bezit negen webshops en in de fysieke winkel wordt het hele assortiment aangeboden en verkocht. T.O.M. bv’s fietsenwinkel Giga-Bikes in Tilburg behaalde het afgelopen jaar nog de eerste plaats bij de Tweewielerwinkel van het Jaar-verkiezing.

Meet informatie over T.O.M. bv vindt u op www.tom-bv.com.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

0