Schwalbe Nederland en CST kiezen voor HVO biodiesel

 In Businessnieuws

Schwalbe Nederland en CST laten haar goederen reeds vele jaren naar hun klanten vervoeren door huisvervoerder Bode Scholten uit Zoetermeer. De wagens van Bode Scholten zijn allemaal voorzien van de nieuwste generatie Euro 6 motoren. Bode Scholten is partner in het TransMission samenwerkingsverband. Deze samenwerkingsvorm levert al vele jaren een reductie van CO2 uitstoot op door het samenvoegen van zendingen en het optimaal beperken van ‘lege’ kilometers.

In 2021 gaat Bode Scholten voor het eerst een deel van haar voertuigen laten rijden op biodiesel. Deze biobrandstof wordt gemaakt van gecertificeerde afgewerkte plantaardige oliën en restaval zoals dierlijke vetten. In tegenstelling tot vorige generaties biodiesels heeft de productie van HVO biodiesel geen invloed op de voedselproductie. Dit was voor Schwalbe, CST en Bode Scholten eerder een belangrijk argument om terughoudend te zijn in het gebruik van biodiesel. Door de nieuwste ontwikkelingen is HVO biodiesel een volledig hernieuwbaar, fossielvrij en emissiearme brandstof geworden. De ecologische voetafdruk van HVO-biodiesel is 90% minder CO2, 33% minder fijnstof en 9% minder stikstof ten opzichte van traditionele fossiele diesel.

Het is niet mogelijk om de goederen van Schwalbe en CST volledig zonder CO2 uitstoot bij de ontvangers te krijgen. Beide bedrijven doen wel hun uiterste best om de Carbon footprint zo laag mogelijk te houden. Met het tanken van HVO biodiesel wordt de CO2 uitstoot met 90% verlaagd. Bode Scholten heeft een gedetailleerd model ontwikkeld waarmee de CO2 uitstoot per afzender of zelfs per ontvanger kan worden berekend. De totale CO2 reductie voor beide bedrijven wordt geschat op 125 ton.

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Not readable? Change text.
0