Schwalbe betrekt een hybride gebouw

 In Businessnieuws

Schwalbe heeft haar intrek genomen in haar hybride gebouw dat in de afgelopen drie jaar is gebouwd op een terrein van 2.200 m2 en met vier verdiepingen. Bij de bouw heeft het familiebedrijf zo veel mogelijk het Cradle-to-Cradle principe voor duurzaam bouwen gevolgd, zodat er alleen maar materialen gebruikt worden die aan het eind van hun gebruik gerecycled kunnen worden.

Frank Bohle, eigenaar en CEO van Ralf Bohle GmbH: “Duurzaamheid speelt al jaren een belangrijke rol voor Schwalbe en daarom is het enorm belangrijk voor ons dat we mens en natuur waarderen met een gezonde en flexibele werkomgeving. Wij hebben een inspirerende en innovatieve werkomgeving gecreëerd met ruimtes voor communicatie, om te motiveren en die, nu al, een positieve voetdruk heeft voor de toekomst.”

Ralf Bohle GmbH investeerde ongeveer 20 miljoen euro in het nieuwe gebouw, ontworpen door architect Ralf Janz. De buitenkant vertoont rechte lijnen in recyclebare Alucobond gevelbekleding, terwijl het interieur overwegend veel hoge ruimtes heeft met natuurlijke lichtinval, warme beige kleuren van rubberboomhout en uitgebreide vergroening van de wanden.

Nieuw kunstwerk bij Schwalbe’s hoofdkantoor
Alle bezoekers die naar het nieuwe hybride gebouw komen van Ralf Bohle GmbH worden begroet door een kunstwerk wat opvalt: 15 meter hoog met meerdere hoeken en kleurig uitgevoerd. De vier kleuren reflecteren de geschiedenis en filosofie van de onderneming weer. “Grand Tour” genaamd. Het fundament van het kunstwerk is rood. Frank Bohle verklaart: “De kleur vertegenwoordigt onze unieke Schwalbe-geest die onze medewerkers iedere dag ten volle uitstralen: hun gepassioneerde toewijding en sterke wil om continue te streven naar een topprestatie.”

De volgende kleur, blauw, symboliseert de vele reizen over de oceaan naar Azië. Zowel vroeger als nu. De zogenoemde “Grand Tours” zijn de essentie van Schwalbe. 50 jaar geleden begon Ralf Bohle met het importeren van banden van het merk Swallow uit Korea. Daar vond hij productiepartner Hung-A met wie hij een joint venture startte die tot op heden nog bestaat; de twee familiebedrijven zijn al decennia bevriend.

De derde kleur, groen, symboliseert de toewijding voor duurzaamheid. Schwalbe streeft er al jaren continu naar om milieuvriendelijker en verantwoordelijker te worden in zijn handelen. Nog voor de start van de nieuwbouw zijn met het eigen binnenband recycling en de inzet van Green Compound en van Fair Rubber belangrijke mijlpalen bereikt. Tevens loopt momenteel een pilotproject waarbij een recyclesysteem voor oude fietsbanden ontwikkeld wordt.

Helemaal bovenaan eindigt het kunstwerk met de kleur oranje die symbolisch staat voor creativiteit en innovatief denken, wat in de geschiedenis van de onderneming altijd de basis was en is voor een succesvolle doorontwikkeling van Schwalbe.

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Not readable? Change text.
0