Giant Group krijgt nieuwe bedrijfsstructuur

Giant Manufacturing, de grootste fietsfabrikant van Taiwan, krijgt een nieuwe bedrijfsstructuur en daarmee ook een nieuwe naam: Giant Group. De oprichting van Giant Group draagt bij aan de corporate groeistrategieën en de ontwikkeling van zowel OE-merken als eigen consumentenmerken. “Het doel van dit nieuwe merkenmanagement is om voor een sterk merkenportfolio te zorgen,” staat in het persbericht. “Giant Group stimuleert immers niet alleen de ontwikkeling van de onafhankelijke merken, maar versterkt ook de synergie daartussen.” Aan de bedrijfsactiviteiten verandert niets.

De fietsfabrikant, opgericht in 1972, is al bijna een halve eeuw op de markt. In de eerste tien jaar concentreerden de Taiwanezen zich op de OE-activiteiten en traden ze op als contractfabrikant. Pas later lanceerde het bedrijf zijn eigen merk Giant, waarvan het bedrijf aangeeft dat het in de loop der jaren is uitgegroeid tot een wereldwijde marktleider. Om in te spelen op de groei van de industrie en de marktveranderingen, richtte de Giant Group nog twee andere eigen merken op – het vrouwspecifieke merk Liv en het forenzen- en/of stedelijk fietsmerk Momentum. In 2019 lanceerde de Giant Group het eerste premium private label voor fietsonderdelen onder de naam Cadex. Deze activiteiten brachten de Giant Group ertoe om een ​​structurele verandering aan te brengen. Na twee jaar planning is een nieuwe merkstructuur inclusief een nieuwe B2B-website officieel gelanceerd.

Alle informatie over de nieuwe structuur, die ook een afzonderlijke lijst van de OE-activiteiten bevat onder de nieuwe brand purpose ‘Raise The Bar: Advancing the entire cycling world’, is te vinden op de nieuwe B2B-website.

Meer informatie: www.giantcyclinggroup.com/en

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

0